El passat 30 de juliol, Unicode va incloure l’emoji de la paella com a candidat oficial per a l’actualització de 2016 “per raons de popularitat i per ser demanda de diverses comunitats”. Sens dubte l’Operació #Paellaemoji ha donat els seus fruits, però no podem relaxar-nos: encara no tenim l’emoji de la paella als nostres teclats.

Estem en la gran final i el disseny del PaellaEmoji pot ser determinant per a l’èxit de la campanya. Necessitem un padrí que el protegisca i que pressione perquè l’emoji de la paella siga una realitat. Qui millor que el Shigetaka Kurita, el pare dels emojis?

shigetaka_kurita

Tal dit, tal fet. Enviem un comunicat a Eugeni Alemany informant-li dels següents passos de l’Operació #PaellaEmoji, per descomptat, amb la major discreció perquè el pardal no s’escape de la cassola.

 

COMUNICAT TOP SECRET

El dia D a l’hora H començava l’Operació #PaellaEmoji – Rumb Japó. Una campanya que persegueix el favor dels japonesos, els usuaris dels emojis més exigents del món, i que sobretot busca el beneplàcit del senyor Kurita. No et perdes el documental amb l’aventura d’Eugeni Alemany i Arròs La Fallera al país dels emojis naixents:

 

DOCUMENTAL OPERACIÓ #PAELLAEMOJI – RUMB JAPÓ

Malgrat l’exitosa campanya a la televisió japonesa i d’aconseguir l’OK del pare dels emojis, el disseny del PaellaEmoji està en perill. La influent plataforma Emojipedia, el diccionari dels emojis i font de consulta de més d’un milió d’usuaris cada setmana, penja al seu portal l’emoji d’una paella amb pèsols, gambes i pollastre. Esta imatge d’una PaellaMixtaEmoji circula per les xarxes socials i correm el risc que Unicode, en cas d’aprovar el PaellaEmoji, canvie els ingredients del disseny i el convertisca en un ArròsAmbCosesEmoji.

paellaemoji emojipedia con cosas

Açò només pot evitar-se d’una manera, entre tots. Fent comboi.

Durant la setmana del 25 de Gener té lloc el Comitè Anual d’Unicode per decidir els emojis definitius i el seu disseny. I havíem de viure’l com si fóra la final d’un mundial: animant i amb la camiseta posada!

Per això celebrem el dia 25 la ‘#ComboiPaellaEmoji Party’ per a pressionar Unicode i recolzar la candidatura original. Ja li vam dir una vegada al món que necessitem el PaellaEmoji, ara tocava dir-li que no el volem amb pèsols, gambes ni xoriço.

I vaja si ho vam fer! Eixe dia el hashtag #ComboiPaellaEmoji va ser Trending Topic mundial, nacional i regional. A escala internacional, es van sumar usuaris de la Costa Est i Oest d’EUA (Filadèlfia, NY, Los Àngeles), de Llatinoamèrica (Mèxic DF i Caracas) i d’Europa, especialment de França, Alemanya, Suïssa, Portugal i Regne Unit. En l’àmbit nacional van participar totes les capitals de província, sent especialment actives Madrid, Barcelona, València, Mallorca i Murcia. En tota la Comunitat Valenciana, el Trending Topic va seguir actiu durant més de 12 hores, abastant completament la Comunitat Valenciana, des de Santa Pola fins a Vinaròs, passant per Villena, Alcoi, Requena i altres zones d’interior.

Ha sigut el major comboi de la història, amb més de 17.715 tuits i 7.886 usuaris a tot el món. Amb una audiència global estimada de 23 milions d’usuaris que han rebut al llarg del dia 60 milions d’impressions.

TTM

A més, es van sumar a la festa influents personatges com Tony Aguilar, Arturo Valls, Eva Hache, Lucía Jiménez, Juan Echanove, Màxim Huerta, Nuria Roca, Carmen Alcayde, Miguel Coll, José Andrés, Rodrigo Terrasa, Mariola Cubells, Jesús Terrés o La Habitación Roja, entre d’altres. També han recolzat la petició nombroses marques i organismes com SuperCor, DKV Seguros, Caixa Popular, Consum, Mixta, Vogue Espanya, Glamour Espanya, Luanvi, Ocean’s Network, My WiGo, Comprea o Line.

També van voler contribuir a la causa partits polítics de tot signe, organismes públics, associacions i institucions esportives. Entre ells, Ajuntament de València, Turisme de la Comunitat Valenciana, Ajuntament de la Vall d’Uixó, Ajuntament d’Alboraia, Museu L’Iber, Ajuntament de Sueca, CineStudio d’Or, MercaValencia, BioParc València, Lo Rat Penat, Marketing CEU-UCH, Levante UD, València Basket Club i València Club de Futbol.

Com no, el món faller també es va bolcar amb la petició, des de la Junta Central Fallera, la Fallera Major de València i la seua Cort d’Honor, fins a comissions i falles de tota la Comunitat.

En finalitzar la ‘#ComboiPaellaEmoji Party’, Emojipedia ens va contactar i parlàrem de la diferència entre un arròs amb coses i la Paella tradicional. A més li vam fer saber que per a nosaltres, més que un plat, és un pilar fonamental de la nostra cultura.

tuit emojipedia 1

tuit emojipedia 2

tuit emojipedia 3

Després de la nostra conversa Emojipedia va rectificar el seu disseny! Va eliminar el xoriço, les gambes i els pèsols del seu disseny i va incloure només els ingredients comuns en totes les autèntiques Paelles Valencianes: arròs, bajoqueta, garrofó, pollastre i conill.

tuit emojipedia 4

tuit 5

“Estem molt agraïts a La Fallera per mostrar-nos els ingredients tradicionals, i feliços per fer un pas enrere i millorar l’emoji de la Paella. Creiem que és una gran millora i hui hem publicat a Emojipedia.org el nou disseny que només inclou els ingredients originals”, va declarar als mitjans Jeremy Burge, fundador d’Emojipedia. “Cuidar fins el mínim detall és part fonamental de la nostra filosofia de la qual ens sentim orgullosos”.

Este és sens dubte un pas molt important perquè Unicode aprove el PaellaEmoji amb els ingredients correctes. Molt prompte sabrem els pròxims passos per aconseguir que la Paella tinga el seu propi emoji.